Piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Pogotowie Reporterskie

Rajd rowerowy "Szlakami Walk nad Wartą" (zdjęcia)

(fot. PTTK Łask)

W dniach 18-19 czerwca odbył się rajd rowerowy "Szlakami Walk nad Wartą". Udział w rajdzie wzięły 22 osoby w tym 10 młodzieży szkolnej.

Spotkaliśmy się na dworcu PKP w Łasku, skąd rowery zostały zabrane samochodem, a my wsiedliśmy do pociągu i pojechaliśmy do Sieradza.Tu przesiedliśmy się na nasze rowery. Sieradz zaczęliśmy zwiedzać od rynku, gdzie czekał na nas przewodnik z PTTK Sieradz. Zwiedziliśmy rynek wraz z najważniejszymi zabytkami Sieradza: Farę, kamieniczki klasztor, wzgórze zamkowe.

Następnie ruszyliśmy wzdłuż rzeki Warty do Belenia, zwiedzając polskie schrony bojowe. W Strońsku zapaliliśmy poległym polskim żołnierzom znicz, zwiedziliśmy romański kościół, oraz podziwialiśmy przepiękne widoki na dolinę Warty.

Następnie dojechaliśmy do Grabna, gdzie odwiedziliśmy mogiłę żołnierzy wrześniowych na miejscowym cmentarzu. W Grabnie rajd miał nocleg, ale zanim położyliśmy się spać wszyscy uczestnicy dostali pamiątkowe odznaki i dyplomy, a dodatkowo najmłodsi medale.

Przejechaliśmy około 40 km. Dzień drugi to malownicza trasa wzdłuż rzeki Grabi przez wsie gminy Widawa i Sędziejowice, Rajd zakończył się w Łasku bilansem 75 kilometrów. Pozdrawiamy i zapraszamy na kolejne rajdy.

Zobacz zdjęcia: Szlakami Walk nad Wartą

Źródło/ foto: PTTK Łask

Skomentuj [ 4 ]
09:10, 22.06.2016 r.

Powrót do strony głównej

Wasze komentarze

Marian @ 10:18, 22.06.2016r. IP: *.*.39.3

Łaskowianie, obejrzyjcie zdjęcia, w szczególności nr 5, 10, 12, 18, 20 - tak właśnie wygląda zrewitalizowany Rynek czy centralny plac miasta i jego otoczenie. Gdy burmistrz będzie się chwalił zrewitalizowanym łaskim pl. 11 Listopada należy mu pokazać właśnie te zdjęcia, chociaż on te miejsca doskonale zna, ba w rejonie pokazanym na zdj. 18 i 20 był nawet kilka dni temu, gdzie wykonywał ciężkie obowiązki burmistrza miasta. Ale zdjęcia, te lub inne lepiej dokumentujące, należy mu pokazać i uświadomić, że remont samej płyty Rynku i jednej kamieniczki, to jeszcze nie rewitalizacja, a zebrane nagrody są naprawdę na wyrost.

luiza @ 13:03, 22.06.2016r. IP: *.*.69.160

przecież to rynek w sieradzu jest :D

m @ 11:23, 23.06.2016r. IP: *.*.35.188

luiza, Ameryki nie odkryłaś, to napisano wyraźnie w artykule, chodzi o to aby nie patrzeć tylko na ten Rynek, ale na otoczenie, na kamienice otaczające plac, na sąsiednie ulice... łapiesz coś?

luiza @ 13:22, 23.06.2016r. IP: *.*.41.63

no i co np. na zdjęciu nr 5 jest fascynującego...?