Piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Pogotowie Reporterskie

Obóz nad Zatoką Gdańską

Przed kilkoma dniami grupa 40 osób, dzieci i młodzieży z naszej gminy wróciła z obozu rekreacyjno-sportowego organizowanego przez Uczniowski Klub Sportowy „Libero” Widawa działający przy Zespole Szkół w Widawie.

Obóz, podobnie jak rok temu odbył się nad Zatoką Gdańską, w malowniczej Stegnie - letniej stolicy radiowej jedynki. Wypoczynek odbywał się w dniach 25 czerwca – 6 lipca w OW „Krakus”, którego wysoki standard oraz wyśmienite wyżywienie serwowane przez szefową kuchni przypadło do gustu nawet najbardziej wybrednym obozowiczom. Kadrę obozu stanowili: Katarzyna Pilarska, Robert Majczyk, Kamil Sowała oraz organizator, kierownik obozu i ratownik w jednej osobie Mirosław Szkudlarek.
Tegoroczny wypoczynek nie mógł przebiegać bez stałych punktów obozów UKS „Libero”, czyli porannych zapraw, kąpieli w morzu i plażowania, obozowych igrzysk sportowych, rozgrywek w piłkę siatkową i piłkę nożną, turniejów w boule, siatkówkę plażową i siatkonogę, zawodów w biegach na orientację, parku linowego oraz gier i zabaw rekreacyjnych.

Powyższe elementy stały się już standardem podczas naszych obozów. Prócz powyższych udało się również zrealizować dodatkowy, bogaty program historyczno-krajoznawczy. W Stegnie zwiedziliśmy min. zabytkowy XV wieczny kościół, byliśmy przed pomnikiem zmarłej w Katastrofie Smoleńskiej pary prezydenckiej – Marii i Lecha Kaczyńskich. Byliśmy na wycieczce w Gdyni, gdzie zwiedziliśmy min. Muzeum Emigracji mieszczące się w dawnym Dworcu Morskim skąd wypływali min. emigranci do USA i Ameryki Południowej. Po zwiedzeniu Muzeum mogliśmy podziwiać jeden z największych wycieczkowców świata – niemiecki TUI Cruises, który zacumował w gdyńskim porcie.

Podziwialiśmy fregatę Dar Pomorza, spacerowaliśmy Skwerem Kościuszki na którym znajdują się min. pomnik Żagle i Josepha Conrada oraz pomnik Jana Pawła II, rzeźba na morzu – „Marzyciel”-„Dyrygent Fal”. Zwiedzaliśmy również Akwarium Gdyńskie, gdzie poznaliśmy szczegółowo faunę i florę mórz i oceanów, a szczególnie naszego przepięknego Bałtyku.

Prócz wycieczki do Gdyni zwiedzaliśmy również Krynicę Morską, gdzie podziwialiśmy widoki z latarni morskiej oraz punktu widokowego „Wielbłądzi garb” skąd roztacza się widok zarówno na Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany. Spacerowaliśmy po przepięknej Krynickiej Marinie, która została odnowiona ze środków unijnych. Najważniejszym i najbardziej emocjonującym punktem wycieczki do Krynicy były jednak przejażdżki szybką łodzią motorową, która rozwijała niesamowite prędkości, a nagłe zwroty i przyspieszenia powodowały solidny zawrót głowy. Mało kto po tym rejsie nie był „mokry”.

W ramach odpoczynku po wrażeniach oraz celem doskonalenia umiejętności pływackich byliśmy również dwa razy na basenie przy sanatorium „Fala”, gdzie ciepła woda i bąbelki w jakuzzi pozwoliły nam zapomnieć o nie najlepszej tego roku pogodzie w Stegnie.
Wysoki standard zakwaterowania i wyżywienia, dodatkowe atrakcje podczas tegorocznego obozu przy stosunkowo niewielkim koszcie były możliwe dzięki środkom pozyskanym przez Zarząd UKS „Libero” oraz dotacji z Gminy Widawa. Dzięki min. środkom otrzymywanym z Gminy oraz przychylności Pana Wójta Michała Włodarczyka, możliwa jest organizacja wypoczynku na tak wysokim poziomie.
Pogoda w tym roku „średnio” nam dopisała, wszyscy jednakże wrócili do domów cali i zdrowi, „średnio opaleni”, uśmiechnięci i zadowoleni, pełni wrażeń i wspomnień, a pamiątkowe kubki, które otrzymali wszyscy uczestnicy obozu będą przypominać o wspaniałych chwilach spędzonych w wyśmienitym gronie i przyjaznej atmosferze nad naszym cudownym Bałtykiem.
Dokąd za rok? Tego nie potrafią odgadnąć nawet najstarsi górale. Pewnie nad morze, ale które? Może Adriatyk, może Czarne, a może standardowo Bałtyk? Możliwości jest wiele! Z taką Wspaniałą młodzieżą nawet na „koniec świata”!