Niedziela, 19 maja 2024 r., imieniny Iwa, Piotra, Celestyna

Pogotowie Reporterskie

Szybko koleją ze Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic do Łodzi

O jedną trzecią skrócił się czas podróży na trasie Zduńska Wola–Łódź Kaliska. Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów w Zduńskiej Woli, Łasku, Kolumnie i Pabianicach m.in. dzięki nowym peronom i przejściom podziemnym. Nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania zapewniły już sprawny przejazd ponad 8 tys. pociągów. To efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 387 mln zł ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

 


Inwestycja poprawiła kolejowe dojazdy do Łodzi od strony Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic. Od czerwca czas podróży na odcinku Zduńska Wola – Łódź Kaliska dla najszybszych połączeń skrócił się o ponad 1/3, tj. z 45 minut przed modernizacją do nawet 28 minut obecnie. Prędkość pociągów wzrosła do 120 km/h. Inwestycja zapewnia możliwość szybkich połączeń międzyregionalnych: do Krakowa, Poznania i Szczecina oraz połączeń na trasie Gdańsk - Bydgoszcz - Katowice i Warszawa - Wrocław przez Łódź. 

Z efektów modernizacji linii korzystają m.in. mieszkańcy Zduńskiej Woli, Łasku i Pabianic
W Zduńskiej Woli do podróży koleją zachęcają wygodniejsze perony nr 1 i 2 wyposażone w nowe ławki i wiaty. Mieszkańcy korzystają z podziemnego przejścia na perony. Obiekt połączył dwie strony miasta. Przejście od budynku dworca do ulicy Torowej wyposażone jest w 3 windy, które zapewniają dostęp do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem oraz opiekunom z dziećmi. 

 

W Łasku łatwiej wsiąść do pociągu z wyższego peronu wyspowego. Mieszkańcy miasta korzystają również ze zmodernizowanych peronów na przystanku Kolumna. Do dyspozycji są nowe wiaty i ławki. Komfort obsługi zwiększyło lepsze oświetlenie i oznakowanie. Czytelniejsza i pełniejsza jest informacja o rozkładzie jazdy. Wszystkie obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się dzięki pochylniom i nowym chodnikom. 

 

W Pabianicach jest wyższy peron, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Są wiaty i ławki. Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych. Podróżnym dojście do pociągu ułatwiają 3 windy. Przejście łączy dwie strony miasta i zapewnia lepszą komunikację w Pabianicach. 


Krótsze podróże na trasie Zduńska Wola – Łódź Kaliska to efekt wymiany 42 km torów i sieci trakcyjnej. Sprawniejsze połączenia w regionie i obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego przyniosła przebudowa i remont m.in. 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych, w tym mostu nad rzeką Ner. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewniają nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pod nadzorem dyżurnych ruchu z 6 nowoczesnych nastawni zmodernizowaną trasą przejechało ponad 8 tys. pociągów. Większe bezpieczeństwo podróży koleją przyniosła modernizacja 34 przejazdów kolejowo-drogowych. Na jednej trzeciej z nich zamontowano urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, które poprawiły również bezpieczeństwo kierowców.

 


Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest realizowany w formule projektuj i buduj. Całkowity koszt prac, współfinansowanych ze środków unijnych CEF „Łącząc Europę”, to niemal 387 mln zł brutto. 

Liczby inwestycji:
7 dostępniejszych stacji i przystanków: Łódź Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń, Kolumna
2 – przejścia podziemne wyposażone w windy na stacjach Pabianice i Zduńska Wola 
34 – przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe m.in. z dodatkową sygnalizacją 
80 km – wymienionych km torów i sieci trakcyjnej
12 – przebudowanych mostów kolejowych

 

Skomentuj [ 5 ]
17:15, 27.08.2021 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Hiszpan @ 11:49, 28.08.2021r. IP: *.*.253.9

Ten kto zaprojektował nowe perony to powinien dostać Oscara że bubel życia.
Jak można było zaprojektować tak daleko przejście na perony od budynku stacyjnego. Jeszcze trochę,a przejście było by na przejeździe kolejowym. Gratulacje dla projektantów,nadzoru i wykonawcy bubla roku.
Widać jak Łask jest postrzegany?
Nikt z urzędu miasta czy starostwa nie interweniował na ten bubel.
Gratulacje Panie i Panowie.

Polak @ 07:29, 29.08.2021r. IP: *.*.41.21

A do czego teraz pasażerowi a przede wszystkim kolei potrzebny jest "budynek stacyjny"? Czy to jest stacja przesiadkowa żeby oczekiwać na niej godzinami na inne połączenia? Podobnie z kupnem biletów, obecnie jest tyle innych możliwości jego nabycia, że nawet tradycyjna kasa jest co raz mniej potrzebna. Bardziej potrzebne jest zadaszone miejsce na peronie do kilku, kilkunastominutowego oczekiwania na pociąg niż horrendalnie drogi obiekt dworcowy, w mniejszych miejscowościach w których nie ma on żadnego uzasadnienia. Na stacjach węzłowych, w dużych miastach jak najbardziej ale na przystankach? Po co? Żeby bilety były 2, 3 razy droższe?

do polak @ 12:44, 29.08.2021r. IP: *.*.28.58

Widać, że nie korzystasz z pociągów, to się nie wypowiadaj.
Hiszpan ma rację, dlaczego wejście na perony jest tak daleko od wejścia na stację - może władze mają jakieś plany co do tego terenu zamierzają go zlikwidować, a stację przenieść pod przejazd kolejowy?
Dużo niepraktycznych inwestycji powstało w naszym regionie, np. skatepark na odludziu, a teraz wiaty na koniec lata. Podajcie inne przykłady

Janek @ 13:03, 29.08.2021r. IP: *.*.132.9

Centrum przesiadkowe na którym chyba jeszcze nikt się nie przesiadł.

Huraaaaałaaa @ 16:34, 29.08.2021r. IP: *.*.14.7

CPK w Baranowie!

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama




Popularne artykuły


Reklama



Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie





Ostatnio na forum

Więcej dyskusji





Najnowsze komentarze


Pogoda

Facebook



Najnowsze zdjęcia


© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET