Sobota, 18 maja 2024 r., imieniny Eryka, Aleksandry, Feliksa

Pogotowie Reporterskie

Pierwszy tydzień Bibliowakacji już za nami

Czas na krótkie podsumowanie:  „Coś z niczego”, czyli kreatywne poniedziałki. W poniedziałek, zainspirowani łaskim Festiwalem Róż stworzyliśmy różane zawieszki. W największym skupieniu, dzieciaki ćwiczyły swoje zdolności manualne owijając kolorową włóczką obręcze, które później ozdabiały własnoręcznie wykonanymi przepięknymi różami z filcu .

Wycieczka do Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Łasku

We wtorek mieliśmy fantastyczną okazję zwiedzenia siedziby PSP w Łasku . Oprócz takich atrakcji jak prezentacja wozów strażackich  i ich wyposażenia , przymierzania sprzętu, który strażacy biorą w akcję, obserwacja wyjazdu ćwiczeniowego, mieliśmy też okazję wiele się nauczyć. Wiemy już, jak wygląda przyjmowanie zgłoszenia, na jaki numer dzwonimy  oraz jak prawidłowo udzielić pierwszej pomocy. Z wielką cierpliwością i zaangażowaniem panowie strażacy  uczyli nas obsługi defibrylatora AED oraz robienia resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Dla dzieci, niewątpliwie największą atrakcją była możliwość puszczania wody z węża strażackiego. Na koniec wycieczki udało nam się odwiedzić cukiernię i zjeść przepyszne lody .

„Teatrzyk między książkami”

Na pierwszym teatralnym  spotkaniu wakacyjnym poznaliśmy dwie opowieści: „Bajkę o Wiśle”  oraz „Mojego przyjaciela Kemushi” . Następnie, dzieciaki z drewnianych łyżek , włóczki , drucików kreatywnych , kolorowych papierów, dodając odrobinę wyobraźni przedstawiły nam swoje autorskie spektakle, m. in. „Niebieską parasolkę”, „Kropka i jego pasję” oraz „Nie warto być złym”. Jak zawsze kreatywność dzieci w wymyślaniu historii nie miała granic i każde z przedstawień nagrodzone zostało gromkimi brawami widowni .

Wycieczka do Komendy Powiatowej Policji i Muzeum Historii Łasku.

W czwartek, tajniki zawodu policjanta  zdradziła dzieciakom niezawodna, gotowa odpowiedzieć na każde nasze pytanie st. asp. Katarzyna Staśkowska. Zwiedziliśmy razem komendę, udało nam się zajrzeć do chwilowo pustego aresztu. Obejrzeliśmy i przymierzyliśmy policyjne umundurowanie, zobaczyliśmy od środka radiowóz.

Porozmawialiśmy o bezpieczeństwie podczas wakacji . W prezencie dostaliśmy dla dzieci fantastyczną grę Dobble w wersji eko oraz słodkie upominki .
Prosto z Komendy raźnym krokiem udaliśmy się do Muzeum Historii Łasku. Tam, Pan Arkadiusz Cieślak oprowadził naszych podopiecznych i w ciekawy, przystępny sposób przedstawił im historię naszego miasta oraz regionu.

„Koralikowy zawrót głowy”

Na koniec tygodnia w naszej bibliotece rozpętało się koralikowe szaleństwo. Tworzyliśmy drobiazgi z koralików termozgrzewalnych. Dzieci precyzyjnie składały zwierzęta , owoce , latające statki , postacie z bajek , które po zgrzaniu i dodaniu magnesów obecnie zdobią niejedną łaską lodówkę. Dodatkowo, aby dać upust dziecięcej kreatywności w ruch poszła modelina. Efekty prac małych artystów można podziwiać w fotorelacji .