62% konsumentów uważa retargeting reklam za niepokojący
Personalizowane reklamy to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających współczesny marketing. Okazuje się jednak, że konsumenci nie patrzą na nie zbyt przychylnie – szczególnie gdy wydaje im się, że reklamy „wiedzą” o nich więcej niż powinny.
Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Cheetah Digital wynika, że tylko 13% ankietowanych uważa personalizowane reklamy wykorzystujące śledzące pliki cookie za przydatne i "fajne". Za to aż 62% konsumentów sądzi, że tego typu marketing jest wręcz niepokojący. 38% badanych zainstalowało oprogramowanie umożliwiające blokowanie reklam, by samodzielnie zadbać o swoją prywatność i komfort.
Czym jest retargeting reklam?
Większość internautów spotkała się ze zjawiskiem retargetingu (remarketingu), choć może o tym nie wiedzieć. Jeśli kiedykolwiek szukałeś w sieci nowego laptopa czy bielizny, a potem widziałeś reklamy tych produktów na zupełnie niepowiązanych z nimi stronach - to właśnie retargeting. Marketerzy stosują tę technikę, by w odpowiednim czasie dotrzeć do klientów, którzy akurat są zainteresowani reklamowanymi przez nich przedmiotami bądź usługami.
Retargetowanie reklam to także sposób na to, by nakłonić klienta do dokonania zakupu. Załóżmy, że włożyłeś do koszyka w sklepie internetowym buty - myślisz o ich zakupie, ale jesteś niezdecydowany. Sklep, który odwiedziłeś, może próbować nakłonić Cię do sfinalizowania transakcji poprzez wyświetlanie reklam i "przypominanie" Ci o produkcie w koszyku.
Jak działa retargeting?
Retargetowanie reklam wykorzystuje przede wszystkim pliki cookie, czyli niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniach klienta. Ciasteczka są potrzebne do prawidłowego działania witryn internetowych, ale niektóre z kilku ich rodzajów zapisują również takie dane, jak wyszukiwania czy przeglądane produkty.
Dzięki tym informacjom inne strony internetowe mogą później wyświetlać reklamy dopasowane do potrzeb klientów - to bowiem skuteczniejsza strategia niż tradycyjne \"pokazywanie wszystkim wszystkiego\".
Ciasteczka to jednak jeszcze nie wszystko. Nowoczesny marketing internetowy bierze pod uwagę również to, że droga zakupowa obecnego klienta bywa kręta. Przykładowo, konsument może szukać produktu na urządzeniu mobilnym, ale dokonać zakupu z poziomu swojego komputera.
Dla reklamodawców stosujących wyłącznie pliki cookie każde urządzenie oznacza innego użytkownika. W nowoczesnym marketingu ten "problem" został jednak rozwiązany - inteligentne systemy są w stanie rozpoznawać grupy konsumentów na podstawie ich zachowań. To właśnie dlatego możesz widywać w sieci reklamy produktów, których szukałeś na innych urządzeniach.
Prywatność, czyli problem z retargetowaniem reklam
Remarketing jest korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia marketingu - pomaga bowiem wyświetlać reklamy w taki sposób, by zainteresować odpowiednie osoby we właściwym czasie, a to przekłada się na ich skuteczność. Konsumenci są jednak coraz bardziej świadomi tego, że w całym tym procesie cierpi ich prywatność.
Być może właśnie dlatego - jak podaje Cheetah Digital - tak wiele osób sądzi, że retargetowane reklamy nie tylko nie są potrzebne, a wręcz są niepokojąco dokładne. Konsumenci czują się śledzeni i podsłuchiwani, gdy na przykład widzą te same reklamy na różnych urządzeniach albo ukazują im się propozycje produktów dopasowane do ich obecnej lokalizacji.
Jak radzić sobie ze śledzącymi reklamami?
Wzrastająca świadomość społeczeństwa na temat prywatności sprawia, że coraz więcej osób pragnie pozbyć się śledzących reklam i zminimalizować ilość danych, jaką dostarcza reklamodawcom. Jak to zrobić?
● Zainstaluj odpowiednie wtyczki do przeglądarek. Najpopularniejsze przeglądarki internetowe zawierają wbudowane opcje blokowania reklam, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dodatkowo się zabezpieczyć i zainstalować dodatkowe wtyczki. Rozszerzenia do przeglądarek są w stanie blokować wszystkie reklamy, czyniąc przeglądanie Internetu znacznie przyjemniejszym. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, w sklepach z aplikacjami są również dostępne przeglądarki stworzone z myślą o komforcie i prywatności użytkowników.
● Rozważ korzystanie z usługi VPN. Narzędzie VPN to nie tylko sposób na to, by zmienić swoją lokalizację w sieci, ale również metoda na bardziej prywatne przeglądanie Internetu. Ponieważ z serwerów VPN korzystają setki osób, reklamodawcy nie są w stanie powiązać zachowań z konkretnymi użytkownikami, a więc nie mogą wykorzystać danych do personalizowania reklam.
● Zaktualizuj ustawienia swojej przeglądarki. Przeglądarki internetowe mają wbudowane opcje zwiększające prywatność, w tym na przykład możliwość blokowania plików cookie stron trzecich. Zajrzyj do zakładki Prywatność w ustawieniach swojej przeglądarki i sprawdź, które opcje możesz włączyć, by poprawić swój komfort przeglądania sieci.
Materiał Partnera
- Skomentuj [ 1 ]
- 14:19, 09.09.2022 r.
Wasze komentarze
abcd @ 07:54, 10.09.2022r. IP: *
To ich personalizowanie reklam polega na tym, że wszędzie wrzucają reklamy artykułów, które... już kupiłem.
Dodaj komentarz
Reklama
Popularne artykuły
- Skarbnik Gminy Łask odwołana ze stanowiska
- Łask. Komunikat Burmistrza Łasku
- Łask. Rozbudowa drogi w Sięganowie – podpisano umowę
- Łask. Odeszli do wieczności
- Ważne dla Gminy Buczek (video)
- Łask. II sesja Rady Miejskiej
- 25. Jarmark Łaski "Wniebogłosy"
- Łask. Nabór na stanowisko urzędnicze
- Pożar lasu w miejscowości Żagliny (AKTUALIZACJA)
- Osobówką wjechał do rowu
Reklama
Najnowsze ogłoszenia
- KUPIĘ WOJSKOWE MEDALE,ORDERY,ODZNAKI,ODZNACZENIA
- KUPIĘ STARE DREWNIANE ŚMIGŁO OD SAMOLOTU TELEFON 694972047
- KUPIĘ SZABLE,BAGNETY,KORDZIKI,NOŻE STARE WOJSKOWE
- Dachy
- Piec WIAR 8 kW
- Sprzedam enduro 125 pojemność
- Opel Corsa LPG
- Dziialka rekreacyjna
- Elektryk, instalacje elektryczne, fotowoltaika
- Prasowaczka
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie
Ostatnio na forum
- Przerwy w oświetleniu ulic.
- Pomoc w nauce polskiego dla gości z Ukrainy
- Łohojsk nie powinien być już miastem partnerskim dla Łasku
- Zima,zima
- F16
- Czy mógłby ktoś wyjaśnić co z remontem drogi nr 473,cz będzie rondo w Bałuczu.
- Gdzie na bezpieczne zakupy
- Walka z koronawirusem w wydaniu łaskiej przychodni
- GDZIE JEST POLICJA?!!!
- Przed wyborami parlamentarnymi
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- Trzeba bacznie przyjrzeć się temu kto zostanie nowym skarbnikiem i jakie ma powiązania rodzinne l
- Abonament jest wprowadzony bo nierentowna oczyszczalnia była. Prezes do tablicy może powie ile do
- Temu panu trzeba podziękować jak pani skarbnik, skończyć z tłustymi kotami
- Dobrze że w hydrantach gm Buczek miała wodę ,szkoda że nie było w hydrantach w gm Sędziejowice
- Abonament wymyślili..to jest to ,że mamy zagwarantowane dostarczanie wody,a co z wiadrami mamy po
- Wielkie DZIĘKUJEMY! Nie ma nic gorszego,niż walka z zywiołem.Mieszka
ńcom Luciejowa też sło - W którym momencie Celino poczułaś się zaatakowana przeze mnie? Padło jedno pytanie. Odpowiedź
- https://forsal.pl
/gospodarka/p rawo/artykuly/931
3965,kontrole -szamb-w-2023-rok
u-kary-za - a co? myślałeś, że będziesz spać spokojnie? wycisną każdy grosz i ostatnią kroplę potu
- stare leśne dziadki dorabiają do marnej emerytury, stary menel z parku ma ciekawszy życiorys, a s
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Sylwester Florczak Przewodniczącym Rady Miejskiej w Łasku
-
I sesja Rady Miejskiej w Łasku
-
Piotr Wołosz starostą
-
I Sesja Rady Powiatu Łaskiego
-
"Kreatywna matematyka" - międzyprzedszkolny konkurs
-
Ostatnia sesja Rady Miejskiej w Łasku 2018-2024
-
Obchody 84. rocznicy zbrodni katyńskiej
-
Dzień otwarty w Dworze Szweycera
-
Intensywne prace przy stacji PKP w Kolumnie
-
Medal dla Burmistrza Gabriela Szkudlarka