Czwartek, 16 maja 2024 r., imieniny Andrzeja, Jędrzeja, Adama

Pogotowie Reporterskie

Jak stworzyć dobrą stronę internetową dla firmy?

Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę internetową dla swojej firmy samodzielnie, czy też korzystasz z pomocy specjalistów, musisz wiedzieć, jaki jest sekret skutecznych witryn. Istnieje wiele sposobów, które są gwarancją ruchu na stronie i pomagają w generowaniu wyższych zysków. Dlatego koniecznie zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa została zbudowana w przemyślany sposób.

 

 

 

 

8 zasad i elementów, dzięki którym zyskasz idealną stronę www

Przemyślana nawigacja

Przemieszczanie się po stronie powinno być przemyślane. Dlatego też podczas tworzenia strony warto najpierw wymyślić strukturę i mapę witryny. Na tej podstawie następnie ważne jest stworzenie menu, które będzie znajdowało się w widocznym miejscu. Coraz popularniejsze jest stosowanie tzw. przyklejonego menu, które nawet po przejechaniu w dół strony nadal pozostanie u góry. Alternatywą jest przyklejone menu z lewej strony. Z kolei na urządzeniach mobilnych menu przyjmuje formę hamburgera.

W menu powinny znaleźć się wszystkim dobrze znane nazwy podstron, takie jak np. kontakt, o nas, oferta czy cennik.

Oczywiście nawigacja to nie tylko menu, ale też linkowanie wewnętrzne, którego celem jest doprowadzenie do tego, że użytkownik pozostanie na dłużej w obrębie Twojej strony.

Formularz kontaktowy

Warto maksymalnie ułatwić użytkownikom komunikację. W tym celu wykorzystuje się właśnie formularze kontaktowe, które powinny znaleźć się przede wszystkim w zakładce kontakt na Twojej stronie www. Jednak coraz popularniejsze jest też dodawanie formularza np. na dole w stopce witryny.

Koniecznie przed oficjalnym otwarciem strony internetowej sprawdź, czy formularz działa poprawnie, aby przez nieuwagę nie stracić potencjalnych klientów.

Fonty

Kolejną ważną kwestią jest dobranie odpowiednich fontów na stronie. Typografia jest kluczowa, bo z jednej strony wpływa na estetykę witryny, ale też zachęca użytkownika do zapoznania się z umieszczonymi na stronie tekstami. Warto zwrócić uwagę na to, aby na stronie były maksymalnie 2 rodzaje fontów, które współgrają ze sobą. Oprócz tego dopasuj czytelny rozmiar liter, kolory, ale też odstępy między liniami.

Treści na stronie

Dobra strona internetowa powinna zawierać treści. W sklepie internetowym opisy kategorii i produktów zastępują pomoc ekspedientek, a tym samym mogą zniechęcić lub zachęcić do dokonania zakupu.

Dziś treści na stronie pełnią jeszcze ważniejszą rolę, bo, jeśli zawierają słowa kluczowe, mogą pomóc w wyświetlaniu się witryny na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google. Poza tym przy pomocy treści możesz też zbudować swoją markę eksperta, np. poprzez publikację artykułów na blogu. Pamiętaj, aby treści były napisane prostym językiem, były czytelne, podzielone na krótkie akapity i oddzielone nagłówkami H1-H6. Mile widziane są również pogrubienia, wypunktowania czy infografiki lub zdjęcia, które ułatwiają przyswajanie wiedzy.

Responsywność

Dobra strona internetowa to również taka, która cechuje się wysoką jakością także na innych urządzeniach, takich jak tablety czy smartfony.

Dostosowanie witryny do różnej wielkości ekranów nazywamy właśnie responsywnością.

Dziś to nie tylko kwestia praktyczna i estetyczna, ale wymóg algorytmów Google, które wyżej wyświetlają witryny, dostosowane również do urządzeń mobilnych.

Dzięki temu, że Twoja strona firmowa będzie poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, reklama w Google będzie działać jeszcze skuteczniej.

Animacje

Kolejnymi elementami, które wyróżniają współczesne strony internetowe, są animacje. Z jednej strony sprawiają, że strona staje się bardziej nowoczesna i stylowa, ale też mogą podkreślić ważne sekcje na stronie. Ważne, aby nie przesadzić z ilością animacji na stronie, bo możesz wtedy uzyskać przeciwny efekt od oczekiwanego.

System zarządzania treścią

Twoja strona może też zawierać system zarządzania treścią, czyli CMS, dzięki któremu edycja tekstu, grafik czy układu strony stanie się niezwykle intuicyjna. Nie będziesz potrzebował nawet znajomości kodowania oraz programowania, aby zmienić wygląd swojej witryny. Popularnym CMS-em jest np. WordPress z prostym panelem i milionami wtyczek, dzięki którym wdrożysz wybrane funkcjonalności na stronie.

Call to action

Kolejnym ważnym elementem jest call to action (CTA), czyli tzw. wezwanie do działania. Przy pomocy różnych elementów warto komunikować użytkownikom, na jakie elementy warto zwrócić uwagę i jakich zachować od nich oczekujesz. Możesz to robić na wiele sposobów. Jednym z nich jest stosowanie zalinkowanych buttonów z napisami „Sprawdź ofertę”, „Zadzwoń”. Często na końcu opisów produktów i kategorii również stosuje się takie CTA.

Poprzez CTA można też zachęcać np. do zapisu do newslettera, przejrzenia Twojego portfolio i do wielu innych czynności.

Przepis na dobrą stronę internetową zaczyna się od planu

Nie ma szans, abyś stworzył dobrą i co najważniejsze skuteczną stronę internetową, jeśli nie zaczniesz od obmyślenia przemyślanej strategii.

Dziś witryny spełniają podobne funkcje, jak kiedyś foldery, wizytówki czy ulotki.

Jednak oprócz przedstawiania oferty mogą też realnie sprzedawać i przyciągać użytkowników, np. z wyszukiwarki Google.

Dlatego też, zanim zlecisz komuś stworzenie strony czy też jeszcze przed rozpoczęciem samodzielnej pracy nad witryną, poświęć czas na planowanie.

Wyznacz cele, zastanów się nad identyfikacją wizualną, sposobem komunikacji oraz oczywiście nad tym, kim jest grupa docelowa. Zbuduj swoją markę, a później zabierz się za stronę www. Następnie stwórz strukturę i przejdź do designu witryny.

Skorzystaj z pomocy specjalistów

Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron internetowych i zamierzasz osiągnąć ważne dla Twojej firmy cele biznesowe, to nie eksperymentuj.

Zamiast tego zdecyduj się na skorzystanie z pomocy webdevelopera lub całej agencji interaktywnej.

Wtedy zyskasz pewność, że specjaliści stworzą dla Ciebie profesjonalną witrynę, która będzie zgodna z Twoimi oczekiwaniami, ale też zwrócą oni uwagę na bardzo ważny aspekt, czyli dopasowanie strony www do potrzeb użytkowników.

Artykuł sponsorowany

Skomentuj [ 0 ]
14:06, 28.10.2022 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama




Popularne artykuły


Reklama




Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie




Ostatnio na forum

Więcej dyskusji





Najnowsze komentarze


Pogoda

Facebook



Najnowsze zdjęcia


© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET