Piątek, 17 maja 2024 r., imieniny Sławomira, Paschalisa, Weroniki

Pogotowie Reporterskie

Finisz prac na paskach

Dobiega końca budowa ronda przy Alejach Niepodległości realizowana przez Województwo Łódzkiego oraz Powiat Łaski. Jeśli przedwczesna zima nie pokrzyżuje planów, to już niebawem kierowcy będą mogli korzystać z nowego ronda.

Dobiega końca również budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu dróg wojewódzkiej oraz powiatowych (ul. Narutowicza, ul. Jana Pawła II oraz ul. 1 Maja) która ma na celu poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu.

Skomentuj [ 18 ]
11:25, 17.11.2023 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Krzysztof @ 12:01, 17.11.2023r. IP: *.*.35.133

Już dawno powinny skończyć robić to rondo, ile się można z tym paprać, miasto zakorkowane przez tą opieszałość i nierozważnie ustawione znaków zakazu i świateł. Ale widać debilny trend zwężania ulic, czemu to ma służyć?

Irena @ 12:13, 17.11.2023r. IP: *

Kiedy będzie przebudowane koszmarne skrzyżowanie ulicy Żeromskiego z drogą 482/473 na którym wczoraj doszło do kolejnego koszmarnego wypadku w którym życie straciła młoda dziewczyna. Ile jeszcze musi być tragedii w tym miejscu,aby skrzyżowanie to zostało przebudowane?

Do Irena @ 13:21, 17.11.2023r. IP: *.*.172.185

Moja 80 letnia matka stwierdził że to skrzyżowania i znajdujące się tam przejście to jakieś nieporozumienie. Starsza osoba to widzi, szkoda że do chwili obecnej nie widziała tego policja i właściciel drogi. A człowieka nie ma. Ktoś powinien za to odpowiedzieć

jpk @ 15:28, 17.11.2023r. IP: *.*.209.105

a czy to rondo będzie efektownie oświetlone? i nie mam tu na myśli latarni ulicznych, tylko takie jak w rynku, bo chyba donicy z drzewkiem tam nie postawią?

Stefan @ 18:13, 17.11.2023r. IP: *.*.55.82

Drogi są owszem zwężane, ale za to budowane są obok ścieżki rowerowe.
Rower to jest to w takim małym mieście jak nasze, gdzie nie ma tramwajów.
Aby walczyć ze zmianami klimatu to ci co mogą powinni się dobrowolnie przenieść z samochodów na rowery, trzeba tym ludziom dać ścieżki rowerowe.
Dodatkowo węższe drogi zniechęcają do traktowania miejskiej drogi jako drogę szybkiego ruchu, działają lepiej niż fotoradary.

Do stefan @ 20:46, 17.11.2023r. IP: *.*.8.182

Tak ty się przesiądź na rower a ludzie którzy wprowadzają te bzdurne teorie będą latać prywatnymi odrzutowcami, brawo.

Gg @ 21:27, 17.11.2023r. IP: *.*.232.18

@Stefan jezeli ty tak serio to polecam psychiatre. Moze on schlodzi ci klimat

Piotr @ 22:21, 17.11.2023r. IP: *.*.217.116

Chore żeby zrobić tak wąską drogę w miejscu gdzie są warunki żeby było szeroko i wygodnie. Nie muszą być wszędzie dedykowane ścieżki rowerowe zwłaszcza w miasteczku takim jak Łask. Wystarczą ciągi pieszo-rowerowe.

@Stefan
Nikt nie broni Tobie jeździć rowerem ale nie zmuszaj do tego wszystkich.

jpk @ 04:10, 18.11.2023r. IP: *.*.209.105

oj, to trzeba jechać do Pruszkowa, tam wszędzie barierki żeby nawet kury nie wbiegały na ulicę

Takie tam se uwagi... @ 08:14, 18.11.2023r. IP: *

W Polsce prekursorem zmian w organizacji ruchu drogowego w mieście, polegających m.in. na zwężaniu ulic, jest Jaworzno na Śląsku - jedno z najbezpieczniejszych miast w kraju. W tym ok. 90 tys. mieście nie ma korków na ulicach, przez skrzyżowania przejeżdża się po jednej zmianie świateł, w centrum samochody nie parkują na trawnikach czy gdzie popadnie, ulicę pozwężano z 8, 9 m do 6, 7, czyli zaledwie o 1 m, za to wybudowano chodniki i ścieżki rowerowe, oraz lewo i prawo skręty gdzi się tylko dało, bo: "Ruch drogowy składa się z samych paradoksów. Największą przepustowość dróg osiągamy, jadąc 42 kilometrów na godzinę.
Przy tej prędkości odstępy między samochodami są mniejsze. Im szybciej jedziemy, tym większe musimy mieć odstępy. Poszerzanie pasów ruchu sprawia, że samochody jadą szybciej, czyli odstępy między autami muszą być większe, czyli zajmują więcej miejsca. Trudniej przez taką ulicę przejechać, oszczędności czasu są żadne, poziom bezpieczeństwa spada, płynność spada, przepustowość spada. Za to jak rozbudujemy skrzyżowanie, dodamy osobne pasy do skrętów, to samochody pojadą płynniej."

Up @ 20:36, 18.11.2023r. IP: *

Zawsze można całkowicie zlikwidować pojazdy tak jak ma to w planach UE wtedy nikt nie zginie w wypadku tylko czy o to chodzi? Idąc dalej można wyłączyć prąd, nikogo nie porazi, zlikwidować noże kuchenne bo nikt nikogo nie ugodzi.

Do Up @ 21:06, 18.11.2023r. IP: *

Coś ci się stało z głową? Nie dziwię się, osiem lat oglądania tvpis może narobić niezłego szamba w głowie. Ty za 12 lat chcesz nadal jeździć niemieckim dyzlem? Naprawdę?

Stefan @ 22:54, 18.11.2023r. IP: *.*.3.193

Czyli nie bronicie mi jeździć rowerem, ale ścieżki rowerowej nie dacie bo będzie wam za ciasno na drodze bo potrzebujecie mieć 5 metrów szeroki pas i nie oddacie ani metra z tego dla innych.
Rowerzysta nie ma tony stali która by go chroniła w razie wypadków, dlatego musi być chroniony w inny sposób: poprzez osobne ścieżki rowerowe lub pasy dla rowerów oraz przez niższą niż obecnie prędkość samochodów w miastach.
Jest niby przepis 50km/h w mieście, 20km/h w strefach zamieszkania, ale wszyscy wiemy że są to w chwili obecnej martwe przepisy, szerokie drogi sprzyjają rozpędzaniu się kierowców do 70km/h i szybciej, na czym cierpi bezpieczeństwo przede wszystkim pieszych i rowerzystów, ale kierowców aut również.

Piotr @ 23:02, 18.11.2023r. IP: *.*.99.251

Stefan ścieżki są potrzebne tylko należy zachować jakieś proporcje. Zobacz ile szerokości ma Twój rower, a ile ciężarówka. Mam wrażenie że aktualnie te proporcje są mocno zachwiane. Nie jest tajemnicą że robione jest to rozmyślnie!

Paweł @ 07:46, 19.11.2023r. IP: *

Pamiętam jaki szok przeżyli różnego rodzaju Piotrki samochodziarze po oddaniu do użytku pierwszego zwężonego ronda w Zduńskiej Woli koło sklepów Brico. Co tam się miało dziać? Armagedon na przemian z masakrą, ciężarówki miały się łamać na pół, osobówki zwłaszcza te spawane z dwóch innych i przystanku miały się trwale zginać w miejscach spawania, a korek z jednej strony miał być od Sieradza a z drugiej od Karsznic i co? Ano... nic. Ruch idzie sprawnie, nikt się nie zderza, nie najeżdża na nikogo, wszyscy się mieszczą w pasie drogowym, gigantycznych korków nie ma a kierowcy beem i ałdic naocznie przekonują się, że także samochody tych marek chociaż maleńki kawałeczek drogi mogą jechać z przepisową prędkością i nikt z tego powodu z nich się śmieje.
Tak więc odwagi Piotrze! Na pewno się tam zmieścisz. Szerokość jezdni na 100% jest zgodna z normami, nikt tu niczego sobie nie wymyślił, tak się teraz buduje drogi w mieście. Wiem, to jest przykre, szczególnie dla polskich samochodziarzy, bo nasza przygoda z motoryzacją zaczęła się o wiele później a gdy wreszcie możemy sobie "pojeździć", jak Seba z Łodzi swom beemo, to zaczynają nas spowalniać. Ale co zrobić gdy wypadków z powodu nadmiernej prędkości masa, apele nie pomagają, zakazy i nakazy są dla kierowców niedzielnych a kary z przyczyn wyborczych znów trzeba było obniżyć, zresztą kto je miał wlepiać skoro dla służby do tego powołanej ważniejsza była ochrona, czasami nawet przy użyciu 80 radiowozów, pewnego zgorzkniałego starca?

Piotr @ 08:51, 19.11.2023r. IP: *.*.99.76

Drogi Pawle Twoje myślenie jest niezwykle ciasne. Oczywistym jest, że ciężarówki mają problem z przejechaniem takiego ronda, widać to najlepiej w miejscach gdzie zamiast betonowej opaski wokół ronda kładziona jest granitowa kostka często rozjeżdżająca się we wszystkie strony, widać też po śladach opon na asfalcie, naczepa za ciągnikiem siodłowym często jedzie bokiem drąc opony. Mam nadzieję, że rozumiesz działanie koła, które ma określony kierunek obrotu, im większy kąt skrętu tym większy opór jest generowany.
Secondo, zamiast dróg budowane są korytarze w których jedno zepsute auto często powoduje korki gdyż nie ma jak go ominąć, nie ma też szans ustąpienia pojazdom uprzywilejowanym, postaje jedynie miec nadzieję, że karetka ugrzęźnie tylko wtedy kiedy pomocy będą potrzebowali ludzie, za to odpowiadający. I wreszcie ostatnim elementem są zbędne koszty. Przejedź chodźby przez nowe rondo na Żeromskiego i przelicz ile tam stoi znaków. Można dostać oczopląsów. Koszty zbędnych wysepek zwężeń i wyłączenia wpełni prawnej powierzchni z ruchu w sztuczny sposób generujące utrudnienia.

Bxxx @ 10:55, 19.11.2023r. IP: *.*.132.163

W końcu Janusze motoryzacji zaczną normalnie jeździć a nie na czerwonym świetle. Hahahaha.

Wiktor @ 12:38, 17.03.2024r. IP: *.*.143.35

Do pani Ireny. Sama wpadka pod koła samochodu to jej własna wina tej 15 letniej dziewczynki. Sama zapłaciła to niech teraz w niebie siedzi. Ma teraz lepsze życie w niebie i nie cierpi. Pozdrawiam serdecznie Wiktor. Czekam jak zrobią coś na tym rozwidleniu za Vobiano na ul objazdowej. Trzeba te tiry przepuszczać a oni mało miejsca mają żeby na lewo skręcić. Zróbcie coś z tym.

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama




Popularne artykuły


Reklama




Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie




Ostatnio na forum

Więcej dyskusji





Najnowsze komentarze


Pogoda

Facebook



Najnowsze zdjęcia


© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET