Rusza kampania "Pozory mylą, dowód nie"
„Odpowiedzialny sprzedawca” – to hasło V edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem tegorocznej odsłony programu jest niezmiennie edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, za pomocą której organizatorzy akcji planują przeszkolić jak największą liczbę sprzedawców z całej Polski.
9 czerwca 2015 r. w siedzibie Komendy Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa inaugurująca V edycję kampanii "Pozory mylą, dowód nie". Jej celem jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Założenia i cele kampanii przedstawili podczas konferencji mł. insp. Anna Kuźnia - Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Danuta Gut - Dyrektor Biura Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie oraz Andrzej Faliński - Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania realizowana od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania prowadzone w ramach tej kampanii zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. Szczególnie trudne zadanie stoi przed sprzedawcami. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy.
Platforma szkoleniowa „Odpowiedzialny sprzedawca”, dostępna pod adresemwww.odpowiedzialnysprzedawca.pl, to uniwersalne i szeroko dostępne narzędzie e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu.
Platforma e-learningowa jest całkowicie bezpłatna i dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych. W dotarciu do nich pomogą funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli placówek handlowych zatrudnionym w nim pracownikom będą przekazywać ulotkę informującą o nowym narzędziu szkoleniowym. – Sprzedawcy oraz właściciele sklepów, którzy nie przestrzegają ustawowego zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, ryzykują nie tylko utratę zezwolenia na sprzedaż, ale przede wszystkim postępują nieetycznie, nie dostrzegając poważnych konsekwencji takiego zachowania, takich jak utrata zdrowia, uzależnienie i wejście w konflikt z prawem przez młodego człowieka – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. - Traktując bezpieczeństwo młodych ludzi priorytetowo, od lat angażujemy się w działania edukacyjne na rzecz odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Stąd też aktywny udział Policji w kolejnej, już V edycji kampanii „Pozory mylą, dowód nie” – dodaje. Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przechodzi interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach zapoznaje się z informacjami na temat wpływu alkoholu na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych
ludzi oraz poznaje techniki asertywnej odmowy. Szkolenie kończy test sprawdzający wiedzę oraz interaktywna gra, będąca symulacją sytuacji zakupu alkoholu w sklepie, która weryfikuje umiejętność radzenia sobie w codziennych sytuacjach związanych z obsługą niepełnoletnich klientów.
Tegoroczna edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie” jest kontynuacją długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, a w tym szczególnym przypadku - na temat negatywnych skutków przedwczesnej inicjacji alkoholowej. – Choć obowiązek reagowania na próby nabycia i spożywania napojów alkoholowych przez osoby niepełnoletnie spoczywa na wszystkich dorosłych, szczególnie odpowiedzialne zadanie stoi przed sprzedawcami, jako osobami, od których decyzji bezpośrednio zależy, czy alkohol trafi w ręce młodego człowieka – mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP Browary Polskie. – Doceniając rolę sprzedawców w łańcuchu prewencji, pragniemy zaoferować im wsparcie w zakresie radzenia sobie w nierzadko trudnych sytuacjach kontaktu i rozmowy z młodym człowiekiem, próbującym zakupić alkohol. Mamy nadzieję, że platforma „Odpowiedzialny sprzedawca” spełni swoją rolę, dostarczając nie tylko szerokiej wiedzy, ale także narzędzi do efektywnego i asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 r.ż. – dodaje. Tylko dzięki konsekwentnej, szeroko zakrojonej edukacji, realizowanej w partnerstwie publiczno-prywatnym, możliwa jest trwała zmiana postaw w kierunku bezwzględnego przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.
źródło: KPP w Łasku
- Skomentuj [ 0 ]
- 16:34, 09.06.2015 r.
Wasze komentarze
Dodaj komentarz
Reklama





Popularne artykuły
- Odszedł Przemysław Sosnowski
- Łask. Odeszli do wieczności
- Łask. Odeszli do wieczności
- Metamorfoza łaskiego urzędu - komfort i dostępność dla wszystkich
- Łask. Odeszli do wieczności
- Łaskovia. Martyna Bulzacka z powołaniem do Reprezentacji Polski do lat 19
- Łask. Przetarg na sprzedaż nieruchomości położonych w Ostrowie
- Łask. Przebudowa ulicy Szpitalnej – podpisano umowę
- Pożar busów w Petronelowie
- Utrudnienia w ruchu na placu 11 Listopada w Łasku
Reklama


Najnowsze ogłoszenia
- Sprzatanie
- Do wynajecia
- Podnajmę lokal
- Plastikowe łubianki na owoce
- Oprawa muzyczna ślubów - skrzypce na ślub
- Wynajmę mieszkanie 46m2 w Łasku na Przylesiu
- Toyota Yaris 1,5 prod. 2024 rok jak nowa
- Spszotanie
- Porzadki
- Garaz do wynajecia
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Ostatnio na forum
- Jak zmienia się nasze miasto
- Szukam lokalnego korepetytora
- Podziękowanie
- Witam wszystkich, szukam lokalnego korepetytora
- Przerwy w oświetleniu ulic.
- Łohojsk nie powinien być już miastem partnerskim dla Łasku
- Zima,zima
- F16
- Czy mógłby ktoś wyjaśnić co z remontem drogi nr 473,cz będzie rondo w Bałuczu.
- Gdzie na bezpieczne zakupy
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- mazur da jsobie facet LUZ, Bo im starszy tym głupszy jestes CELYNA
- Tak, tylko że jak ktoś tu pisze iż ma to być osiedle dla elity, trzeba będzie pomyśleć o jaki
- Oj, ok. 300-400 metrowy domeczek na skarpie z basenikiem w nowoczesnej formie i ścianą na dolinę
- Przykładem takiego stwarzania właściwych warunków do budowy mieszkań są plany wycięcia i prze
- Budowa mieszkan to z naszych srodkow a pozniej nikt o nie nie dba i doplacamy i blokuje rozwoj miast
- Gmina nie jest od budowania mieszkań. Gmina ma stwarzać właściwe warunki do budowy mieszkań.
- A mieszkań gmina dalej nie buduje
- Brawo Panie Mateuszu! Wspaniała inicjatywa!
- Mnie najbardziej razi ten tandetny odcień zieleni. Rozumiem, że projektant (on lub ona)był zatrud
- Bardzo ważna inwestycja. Gratuluję i cieszę się bardzo że bedzie zrobiona. Co do pana starosty
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Maturzyści z LO w Kolumnie zakończyli rok szkolny
-
Kwietna łąka Młodzieżowej Rady Miejskiej
-
Obchody 85. Rocznicy Zbrodni Katyńskiej w Łasku
-
Kiermasz Wielkanocny 2025 w Łasku
-
Łask oddał cześć "Żołnierzom Wyklętym"
-
X Sesja Rady Powiatu Łaskiego
-
Oddział pediatrii po remoncie
-
33. finał WOŚP w Łasku
-
Spotkanie Świąteczno-Noworoczne 2025
-
IX sesja Rady Miejskiej w Łasku