Środa, 9 lipca 2025 r., imieniny Lukrecji, Weroniki, Anatolii

Pogotowie Reporterskie

Wideo z rekruterem zachęcające do aplikowania

Nowoczesne organizacje odkryły, że nośne wideo z hasłem „dołącz do nas” są nie tylko ważnym elementem rekrutacyjnym, ale i wizerunkowym. Filmy z rekruterem zachęcające do aplikowania, które dziś są HR-ową nowością, za kilka lat będą najpewniej standardem.

Działy rekrutacji zapraszają też do nagrań pracowników albo tworzą prezentacje wideo o firmie.
Obecnie istnieją trzy typy wideo, po które najczęściej sięgają działy HR, gdyż umacniają dobry wizerunek firmy i wspomagają tradycyjną rekrutację. Nowoczesne działy kadr zauważyły, że w Internecie zapanowała moda na wideo. Vlogerzy wypierają blogerów, a tekstowe treści wspomagane krótkim wideo budują doskonałe zasięgi i docierają do wielu kandydatów. Jakie typy wideo tworzą kreatywne działy HR i jaką rolę mają krótkie materiały filmowe.
Wideo autopromocyjne, czyli z kamerą po firmie
To jeden z pierwszych typów filmów, którymi zaczęły wspomagać się w rekrutacjach działy HR – mówi Joanna Żukowska, ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. Z reguły trwają od jednej do kilku minut, pokazują wnętrze firmy, uśmiechniętych pracowników. W trakcie filmu pojawiają się hasła „dołącz do nas”, „zacznij z nami karierę”, „aplikuj na www”, „wyślij CV”. Czasem padają obietnice np. atrakcyjne wynagrodzenie, możliwość rozwoju – dodaje Żukowska.
Plusy wideo:
firma ma okazję pochwalić się wnętrzem biurowca;
zespół potwierdza swoją otwartość, przez co buduje wiarygodność;
wideo dociera nie tylko do kandydatów, ponieważ pozytywny przekaz pracuje również na wizerunek firmy na rynku;
takie wideo nie powstaje na potrzeby jednej rekrutacji, a działa pośrednio przez długi czas. 
Spacer po siedzibie firmy E&Y wykorzystujący możliwość oglądania wideo w technologii 360 stopni.
Filmy z pracownikami w roli głównej
Wideo z pracownikami także wspomaga rekrutację. Czasem filmy pokazują obraz pracy w danym dziale, a czasem historię jednej osoby i np. jej ścieżkę kariery. Pracownicy pokazywani są nie tylko z perspektywy pracownika, ale i po godzinach.
Plusy wideo:
uśmiechnięty i autentyczny pracownik, związany kilka lat z firmą, jest doskonałym świadectwem tego, że w firmie dobrze się dzieje;
HR-owiec może posłużyć się wideo podczas rekrutacji, chcąc np. pochwalić się atmosferą panującą w firmie;
nagranie sprawia, że specjalista poszukujący pracodawcy na lata, może zainteresować się nagraniem;
wideo ma rolę rekomendacji.
Przykład wideo promocyjnego serwisu Booking.com wykorzystującego filmiki z podróży pracowników oraz wideo z pracownikami firmy Deloitte.
HR-owiec w kadrze zachęca do aplikowania
Najnowszy typ - wideo z HR-owcami w roli głównej. Po nowatorskie nagrania sięgają duże międzynarodowe korporacje (wideo prezentujące proces rekrutacji stworzyło np. Google), które szukają specjalistów i menadżerów wyższego szczebla. Nagrania mają na celu rekrutację, dlatego HR-owiec opowiada w filmie o tym, kogo i na jakie stanowisko szuka. Wideo często rozsyłane jest do konkretnych, złowionych przez firmę kandydatów, których organizacja chciałaby widzieć w swoich szeregach.
Plusy wideo:
firma informuje kandydata, że zależy mu na nim;
wideo rekrutacyjne świadczy też o dobrej kondycji firmy i jej wysokiej kulturze organizacyjnej;
HR-owiec poprzez wideo, ma szansę dać się poznać kandydatowi.
Wideo-ogłoszenia to najpewniej jeden z kierunków, w jakim pójdą firmy. Tak jak kandydat ma szansę wgrać pliki do aplikacji (CV, list motywacyjny, rekomendacje, zdjęcie), tak samo firmy będą najpewniej częściej dopinać do tradycyjnych ogłoszeń pliki wideo – prognozuje Joanna Żukowska z serwisu MonsterPolska.pl O takim rozwiązaniu warto pomyśleć nie tylko ze względu na jedną rekrutację, ale w kontekście rekrutowania jako elementu budowania marki i coraz popularniejszego employer brandingu – dodaje.
 

Skomentuj [ 0 ]
11:31, 10.04.2017 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Reklama

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET