Piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Pogotowie Reporterskie

Program przywracania autobusowych połączeń lokalnych „Przywracamy Przystanki” - II edycja 2020 r

W wyniku sytuacji epidemicznej nastąpił drastyczny spadek popytu na usługi przewozów pasażerskich związany z zamknięciem szkół, zakładów pracy i innych placówek oświatowych. W obecnej sytuacji związanej z ograniczeniami w liczbie pasażerów przewożonych w środkach transportu zbiorowego, realizowanie przewozów przez większość przedsiębiorców stało się nieopłacalne i doprowadza do rezygnacji przez nich z obsługi linii.

Rząd Zjednoczonej Prawicy dostrzegł problem i wprowadzając Tarczę Antykryzysową 3.0. w celu utrzymania funkcjonowania komunikacji autobusowej uznał, że niezbędne jest zwiększenie od 1 kwietnia dofinansowania przez państwo do przewozów na liniach regularnych do 3 zł (poprzednio 1,00 zł) do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej.

Celem interwencji jest utrzymanie funkcjonowania już istniejących linii komunikacyjnych oraz uruchamianie nowych połączeń, co ma poprawić dostępność transportu zarówno w okresie epidemii, jak i po jej ustaniu. Regulacja wpłynie też na poprawę sytuacji operatorów-beneficjentów środków z Funduszu. W skali kraju jest to grupa 253 organizatorów publicznego transportu zbiorowego, którzy w 2020 r. złożyli wnioski o objęcie w tym roku dopłatą z Funduszu zakontraktowanych usług przewozowych, z czego w naszym województwie 17. Po zwiększeniu dopłaty należy przypuszczać, iż ilość operatorów- beneficjentów ulegnie zwiększeniu, co wpłynie na utrzymanie bądź zwiększenie miejsc pracy w tym sektorze.

Stworzy to również warunki do utrzymywania nierentownych linii komunikacyjnych do końca 2020 r. Zwiększona stawka dopłaty do 1 wozokilometra przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej będzie stanowiła znaczną zachętę dla przewoźników do szerszego niż dotychczas udziału w realizacji przewozów o charterze użyteczności publicznej. Wśród grup pasażerów, które skorzystają na tej regulacji, wymienić należy w szczególności dojeżdżających do pracy pracowników służby zdrowia.

Wierzę, że zwiększona od 1 kwietnia do końca 2020 r. dopłata do utrzymania już funkcjonujących połączeń dofinansowywanych z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej stanowić będzie również zachętę do uruchamiania kolejnych, dlatego już dziś ogłaszamy, a od jutra (22 maja) do 29 maja przyjmować będziemy wnioski o dofinansowanie zadań własnych organizatorów dotyczących zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na rok 2020 w II edycji naboru. Środki przyznane na województwo łódzkie w 2020 r. w bieżącym naborze wynoszą 30 397 912,90 zł.

 

Warunki naboru: 

Z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie dotyczyć będzie linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy tj. 18 lipca 2019 r, i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.tj. 18 lipca 2010 r.

Dofinansowanie będzie przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii komunikacyjnej w przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. 
Pierwszeństwo w objęciu dopłatą przyznaje się organizatorom w następującej kolejności:

1) gminom;

2) związkom międzygminnym;

3) związkom powiatowo-gminnym;

4) powiatom;

5) związkom powiatów;

6) województwom.

Wśród kryteriów, na podstawie których wojewoda dokona podziału środków Funduszu na rzecz samorządów terytorialnych, będzie m.in. realizacja potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skomentuj [ 1 ]
09:25, 22.05.2020 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Grażyna @ 18:03, 22.05.2020r. IP: *.*.253.203

U Nas w powiecie i tak komunikacja jest nikomu nie potrzebna,bo zarówno Gburmistrza jak i Starosta wożony jest limuzyną za pieniądze podatników.
Tyle lat i niema komu zająć się zmianą, rozwojem komunikacji w naszym powiecie.
Tyle lat i brak np.polaczenia z Łasku do Piotrkowa Trybunalskiego.
To jeden z wielu czarnych kierunków w komunikacji.
Teraz ma ruszyć od nowa linia B,ale znów zamiast stworzyć kursy z głową to będzie jak zawsze jedno wielkie G..no!!!

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama





Popularne artykuły


Reklama



Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie




Ostatnio na forum

Więcej dyskusji





Najnowsze komentarze


Pogoda

Facebook




Najnowsze zdjęcia


© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET