Piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Pogotowie Reporterskie

Startują „Zielone Wyzwania”

Jesienią, gdy całą Europę zalała druga fala pandemii koronawirusa, rozgrywki XXI edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo uczestników musiały zostać odwołane. Aby zachęcić dzieci do aktywnego spędzania czasu z piłką przy nodze, Polski Związek Piłki Nożnej wspólnie ze sponsorami Turnieju: głównym – marką Tymbark – oraz brązowym – firmą Electrolux – przygotował „Zielone Wyzwania”, mające na celu pobudzić najmłodszych do sportowej aktywności. 

– „Zielone Wyzwania” to nasza odpowiedź na pandemiczną rzeczywistość. Kiedy sytuacja zmusiła nas do odwołania rozgrywek w trwającym sezonie, wiedzieliśmy, że nie możemy tak po prostu pozostawić dzieci, które na udział w Turnieju czekają przez cały rok. Przygotowaliśmy więc alternatywę. Nie zabraknie w niej miejsca na demonstrację piłkarskich umiejętności, sportową i bezpieczną rywalizację, a przede wszystkim na doskonałą zabawę. O wszystko zadbali nasi najlepsi specjaliści w dziedzinie piłki dziecięcej – mówi prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Zbigniew Boniek.

– Wszyscy nie możemy się już doczekać powrotu na boiska oraz tych normalnych i pozytywnych sportowych emocji, które dostarcza Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Czekając aż będzie to możliwe, nie możemy jednak zapominać o ruchu i aktywności sportowej, do czego Tymbark od wielu lat zachęca – powiedział Krzysztof Pawiński, CEO Maspex.

– Bardzo zależy nam na tym, aby w tych wyjątkowych okolicznościach stworzyć dzieciom warunki do ruchu i bezpiecznej piłkarskiej rywalizacji. Jesteśmy przekonani, że „Zielone Wyzwania” to optymalne rozwiązanie na czas pandemii i idących za nią ograniczeń. Cieszymy się, że możemy być ważną częścią tej akcji – dodaje z kolei Paweł Miziołowski, CMO Electrolux. 

Pokaż swoje piłkarskie umiejętności i kreatywność

„Zielone Wyzwania” to piłkarskie wyzwania sprawdzające umiejętności i kreatywność. Rywalizacja w ramach „Zielonych Wyzwań” odbywać się będzie w trzech kategoriach wiekowych: do lat 8, 10 oraz 12 – oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Podczas rejestracji, za którą odpowiadają trenerzy i nauczyciele, należy zgłosić podmiot i liczbę drużyn, które przystąpią do realizacji wyzwań. Po jej dokonaniu każdy z nich otrzyma wiadomość z instrukcją dołączenia do specjalnie utworzonej grupy na Facebooku. Od tego momentu to właśnie ta grupa będzie dla uczestników głównym źródłem informacji o inicjatywie oraz miejscem, w którym organizator będzie publikował wyzwania, gromadził filmiki z ich realizacją i ogłaszał wyniki. Trenerzy, którzy zapiszą swoje drużyny do zabawy otrzymają koszulki treningowe Nike.

Rejestracja, będąca pierwszym etapem „Zielonych Wyzwań”, rozpoczyna się 8 lutego i będzie otwarta również podczas etapu drugiego, czyli tytułowych wyzwań. Oznacza to, że dołączanie do zabawy będzie możliwe w każdym momencie jej trwania. Rejestracji należy dokonywać na stronie www.zpodworkanastadion.pl.

 

W pierwszej dekadzie lutego, marca, kwietnia i maja Polski Związek Piłki Nożnej przedstawi treść nowego wyzwania. Podczas całej akcji czekają nas łącznie cztery zadania. Każde z nich będzie dostosowane do sytuacji i obostrzeń aktualnie panujących w Polsce. Podmioty, które będą miały taką możliwość – wykonają zadanie drużynowe. Dla pozostałych wyzwanie będzie miało charakter indywidualny. W takiej sytuacji do jego wykonania przystąpi wybrany reprezentant danej drużyny i to jego wykonanie będzie punktowane. Pozostali zawodnicy również biorą udział w zadaniu, a ich najciekawsze realizacje zostaną wyróżnione.

Stopień trudności poszczególnych wyzwań dostosowany będzie do danej kategorii wiekowej. Po ogłoszeniu treści wyzwania drużyny będą miały czas na przygotowanie się do niego i jego realizację. Za publikację wideo przedstawiającego wykonanie zadania przez swoją drużynę odpowiedzialny będzie jej trener lub nauczyciel. Nagranie należy udostępnić na wspomnianej grupie na Facebooku, w opisie podając nazwę drużyny, kategorię, w której ona rywalizuje oraz województwo, z którego pochodzi (np. #CZERWONEBIEDRONKI #U8CH #MAZOWIECKIE). Czas na realizację danego zadania będzie określany w momencie jego ogłoszenia i z całą pewnością nie przekroczy trzech tygodni.

 

Prawidłowo przesłane i odpowiednio opisane nagrania zostaną następnie ocenione przez kapitułę konkursową.

Pula nagród o wartości blisko 100 000 zł

Za każde wyzwanie nagrodzone zostaną po trzy najlepsze filmy w każdej z sześciu kategorii. Co miesiąc wyróżnionych zostanie zatem 18 drużyn, które będą mogły liczyć na następujące nagrody:

– za 1. miejsce w danej kategorii: awans do trzeciego etapu „Zielonych Wyzwań”, czyli treningów prowadzonych przez szkoleniowców związanych z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, oraz sprzęt sportowy o wartości 2000 zł,

– za 2. miejsce w danej kategorii: sprzęt sportowy o wartości 1500 zł,

– za 3. miejsce w danej kategorii: zestaw 10 piłek treningowych (rozmiar 4) firmy Nike.

Finał akcji planowany jest na pierwszą połowę czerwca. W jego ramach odbędą się treningi prowadzone przez trenerów z Polskiego Związku Piłki Nożnej. W ich trakcie uczestnikom uważnie przyglądać się będą związkowi skauci. Forma treningów będzie dostosowana do panujących obostrzeń i reżimu sanitarnego.

Trenerzy i nauczyciele, zaangażujcie podopiecznych do piłkarskiej rywalizacji i pozwólcie im zaprezentować swoje umiejętności oraz kreatywność! Wejdźcie na www.zpodworkanastadion.pl i zgłoście swoje drużyny do „Zielonych Wyzwań”!

Skomentuj [ 0 ]
17:25, 11.02.2021 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama




Popularne artykuły


Reklama



Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie




Ostatnio na forum

Więcej dyskusji






Najnowsze komentarze


Pogoda

Facebook




Najnowsze zdjęcia


© Copyright 2011-2024 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET