Rozważasz opony całoroczne? Sprawdź, czy model wielosezonowy będzie dla Ciebie odpowiedni
Liczba użytkowników opon całorocznych nieustannie się powiększa. Kierowcy dostrzegają zalety modeli wielosezonowych i chcą wykorzystać je również dla siebie. Warto jednak pamiętać o tym, że oprócz mocnych stron opony całoroczne mają również kilka minusów. W efekcie nie są odpowiednim wyborem dla wszystkich. Jeżeli Ty również zastanawiasz się nad przesiadką na model wielosezonowy, to sprawdź, w jakich przypadkach warto brać je pod uwagę.
Opony całoroczne czy sezonowe – oszczędność i wygoda użytkowania modeli wielosezonowych nie dla wszystkich
Jeden komplet opon na cały rok może zapewnić wygodę użytkowania oraz oszczędności. Jednak aby opony wielosezonowe mogły sprostać oczekiwaniom kierowcy, należy spełnić określone warunki. W przeciwnym razie może okazać się, że korzystanie z auta stanie się utrudnione, a próba wygenerowania oszczędności zakończy się dodatkowymi wydatkami na opony.
To, czy można bez obaw wybrać opony całoroczne, czy lepiej pozostać przy osobnych kompletach na zimę i lato, zależy od trzech głównych czynników: sposobu użytkowania samochodu, stylu prowadzenia, oraz ilości kilometrów pokonywanych w ciągu roku. Dlatego przed przesiadką z opon sezonowych na wielosezonowe warto zastanowić się, czy w każdym z tych obszarów wpisujemy się w typ kierowcy, dla którego przeznaczone są modele całoroczne.
Opony wielosezonowe są stworzone do jazdy miejskiej
Opony całoroczne nie zapewniają aż tak wysokich parametrów, jak modele zimowe zimą a letnie latem. W efekcie w warunkach występujących w poszczególnych sezonach spisują się wyraźnie słabiej. Dlatego wielosezonówki są przeznaczone przede wszystkim dla tych kierowców, którzy poruszają się w mieście i jego okolicach.
W sezonie zimowym opony całoroczne oferują parametry przystosowane do jazdy na dobrze utrzymanych i często odśnieżanych drogach.
Dlatego mogą sprawdzić się w warunkach miejskich, ale zaśnieżone trasy oraz boczne i wiejskie drogi mogą okazać się dla nich wyzwaniem nie do pokonania. Ponadto należy mieć na uwadze, że modele wielosezonowe są wskazane jedynie wówczas, jeżeli jesteśmy w stanie zrezygnować z samochodu w przypadku wystąpienia trudnych warunków na drodze.
Jeżdżąc na oponach całorocznych latem, również należy liczyć się m.in. z niższą przyczepnością oraz dłuższą drogą hamowania niż przy oponach letnich. Dlatego nawet jeżeli podróżujemy i wyjeżdżamy za miasto wyłącznie latem, to rozsądnie jest pozostać przy oponach sezonowych.
Jeżdżąc na oponach całorocznych, należy zachować umiarkowany styl prowadzenia
Opony wielosezonowe są w stanie równoważyć parametry w sezonie letnim i zimowym. W zamian za to nie są w stanie zapewnić aż tak wysokich osiągów, jak modele letnie i zimowe w odpowiadających im sezonach. Dlatego kierowcy decydujący się na model całoroczny powinni zachować spokojny styl jazdy – nawet jeżeli jeżdżą tylko po mieście.
Podczas dynamicznego prowadzenia na oponach całorocznych da się odczuć m.in. wyraźnie niższą stabilność oraz mniejszą skuteczność hamowania w porównaniu z oponami sezonowymi. Dlatego kierowcy, którzy lubią wykorzystywać potencjał samochodu, powinni pozostać przy oponach letnich i zimowych. Jest to istotne również w kontekście mocy pojazdu – nie warto wybierać opon wielosezonowych do aut wyposażonych w silniki o dużej mocy, nawet jeżeli jeździmy spokojnie. W przeciwnym wypadku manewry takie jak. m.in. włączanie się do ruchu na mokrej nawierzchni mogą po prostu stać się uciążliwe.
Modele wielosezonowe opłacają się jedynie przy niskich przebiegach
Guma stosowana do produkcji opon całorocznych może zachować odpowiednie parametry zarówno w dodatnich, jak i ujemnych temperaturach. Skutkiem ubocznym jest jednak niższa odporność na zużycie. W rezultacie opony całoroczne stają się naprawdę opłacalne dopiero przy przebiegach na poziomie około 8-10 tys. km rocznie i niższych. Wówczas rzeczywiście mogą pozwolić wygenerować oszczędności.
Kierowcy, którzy pokonują w ciągu roku większy dystans niż 10 tys. km., mogą nie odczuć, że udało się cokolwiek zaoszczędzić. Za to przy wysokich przebiegach rzędu 17-20 tys. km. i więcej, zakup nowego kompletu całorocznego będzie niezbędny wyjątkowo często – nawet co około 1,5 roku. Może się przez to okazać, że zużyjemy aż trzy komplety całoroczne w czasie, w którym wystarczyłby nam jeden komplet letni i jeden zimowy.
Artykuł sponsorowany
- Skomentuj [ 0 ]
- 16:35, 14.10.2024 r.
Wasze komentarze
Dodaj komentarz
Reklama





Popularne artykuły
- 25. Święto Truskawki w Buczku (zdjęcia, video)
- Podziękowania z CSiR w Łasku
- 25. Święto Truskawki w Buczku- niedziela (zdjęcia, video)
- ZUS: jesteśmy przygotowani do wypłaty renty wdowiej od 1 lipca
- 10. Festiwal Róż w Łasku na antenie TVP3 Łódź
- Ostrzeżenie przed upałem
- Czerwcowy numer Panoramy Łaskiej
- Zobacz gdzie zabraknie prądu
- Kontrola stanu bezpieczeństwa na Kąpielisku Miejskim w Łasku
- Spotkanie „Cyfryzacja zasobów geodezyjnych”
Reklama


Najnowsze ogłoszenia
- Kostka brukowa wokół pomników
- poszukiwani respondenci z całej Polski!
- LETNISKO
- Wynajmę garaż
- Do wynajecia
- Toyota Yaris , benzyna, 2024 r, jak nowa
- Spszontanie
- Działki budowlane
- Stróżówka Portiernia Ochrona Wartownia Budka Parkingowa Pawi
- Skuter Aprilia Sonic 50 2T 2003r
Przeglądaj
Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Ostatnio na forum
- Все зеркала КРАКЕН!! 2025! Как получить актуальный вход и миновать блокировку!
- Все зеркала КРАКЕН!! 2025 год! Как получить актуальный доступ и обойти блокировку!
- КРАКЕН!! ссылка kr30.net — Найти свежий адрес и подключиться без проблем!
- КРАКЕН!! ссылка kr30.net — Найти свежий линк и быстро зайти без проблем!
- Все зеркала КРАКЕН!! 16.06! Как получить актуальный доступ и миновать блокировку!
- КРАКЕН!! зеркало kr30.net — Найти свежий линк и подключиться без проблем!
- Все зеркала КРАКЕН!! Июнь! Где найти актуальный вход и миновать блокировку!
- КРАКЕН!! ссылка kr30.net — Получить свежий адрес и подключиться без проблем!
- Все ссылки КРАКЕН!! Сегодня! Как получить актуальный вход и обойти блокировку!
- КРАКЕН!! зеркало kr30.net — Получить свежий адрес и подключиться без проблем!
Więcej dyskusji
Najnowsze komentarze
- BYL PRZETARG CZY NIE?
- Pani Ewo proszę to zgłosić do gminy albo do Urzędu Miasta
- A skąd wiesz JANIE? Czy byłeś już na takich spotkaniach?
- I tym samym można ogłosić, że rewitalizacja zajączka została ukończona 😁.
- To spotkanie to będzie ble ble ble
- To jest kpina. Powyżej dobrze wyjaśniono skalę tego ośmieszenia. Jak wysoki procent w budżecie
- Co ci peyrolło z tymi ośmiorniczkami?
- Dla lepszego zrozumienia tych kombinacji finansowych warto jest zobrazować w przystępny sposób ja
- Jeśli chodzi o kiedy, data jest znana. Nastąpi to po 6 sierpnia.
Pogoda
Najnowsze zdjęcia
-
Święto Truskawki 2025 - część 1 (niedziela)
-
Święto Truskawki 2025 - część 4
-
Święto Truskawki 2025 - część 3
-
Święto Truskawki 2025 - część 2
-
Święto Truskawki 2025 - część 1
-
Walne zebranie delegatów Łaskiej Spółdzielni Mleczarskiej
-
III Piknik Kół Gospodyń Wiejskich z Powiatu Łaskiego
-
Maturzyści z LO w Kolumnie zakończyli rok szkolny
-
Kwietna łąka Młodzieżowej Rady Miejskiej
-
Obchody 85. Rocznicy Zbrodni Katyńskiej w Łasku