Wtorek, 25 listopada 2025 r., imieniny Erazma, Katarzyny, Beaty

Pogotowie Reporterskie

Baner reklamowy
Baner reklamowy

ZUS: ponad 1 mln użytkowników aplikacji mZUS

Liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 1 mln. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS za pomocą smartfona.

Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest przeznaczone dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.

– Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Milion użytkowników to ważny próg i sygnał rosnącej cyfryzacji usług publicznych w Polsce – mówi Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS nadzorujący obszar IT.

Dzięki aplikacji mZUS klienci, będąc w dowolnym miejscu, mogą złożyć wniosek, m.in. o świadczenie wychowawcze 800+. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. Co więcej, w aplikacji można też samodzielnie utworzyć elektroniczne zaświadczenie z danymi z ZUS, np. o wysokości podstawy wymiaru składek, i przekazać je instytucji, która tego oczekuje np. bankowi. Takie zaświadczenie jest opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.

- Z aplikacji można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować aplikację mobilną, trzeba ją powiązać ze swoim kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS – wyjaśnia Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.

W mZUS użytkownicy mogą:

• składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,

• umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,

• korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,

• sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,

• przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,

• weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,

• kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,

• umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,

• wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzenie aplikacji mZUS o kolejne ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji jest dowodem na to, że klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.

 

Monika Kiełczyńska

Regionalna rzeczniczka prasowa ZUS

województwa łódzkiego

 

Skomentuj [ 0 ]
08:20, 25.11.2025 r.

Powrót do strony głównej


Wasze komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz




Redakcja serwisu ŁaskOnline.pl nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów. Należą one do osób, które je zamieściły.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Popularne artykuły

Reklama

Reklama
Reklama

      

Najnowsze ogłoszenia

Przeglądaj

Dodaj ogłoszenie bezpłatnie

Ostatnio na forum

Więcej dyskusji


      

Najnowsze komentarze

Pogoda

Facebook

Najnowsze zdjęcia

© Copyright 2011-2025 LaskOnline.pl - Codzienna Gazeta Internetowa

Realizacja: PRO-NET